nedeľa 11. augusta 2013

MiG-21MF / MiG-21MFN Fishbed J, R.V.Aircraft 1/72 - kokpit

Dostal som príležitosť naostro vyskúšať pripravovanú farebnú sadu leptaných dielov RV001, pomocou ktorej bude možné vyšperkovať rezinový kokpit, ktorý je súčasťou stavebníc MiG-21SMT/MF/MFN od R.V.Aircraft. Výrobcom leptu je spoločnosť Eduard.



Už samotný kit ponúka kompletný rezinový kokpit veľmi slušnej kvality. Jeho detaily sa pekne ukážu až po nastriekaní farby a prípadnom washi. Kokpit MiG-21 je podobne, ako väčšina kokpitov súčasných lietadiel, bohatý na množstvo panelov s tlačidlami, páčkami a pod. V mierke 1/72 je maľovanie, či iné zvýrazňovanie týchto ovládacích panelov a prvkov na hranici možností. A práve tu majú svoj veľký význam farebné predtlačené PE sady. Osobne si myslím, že práve v tomto je ich najväčší prínos. Spolu napr. s výstražnými tabuľkami, stužkami "Remove Before Flight" a pod. U ostatných dielov si vždy viem dobre predstaviť aj použitie nefarebných PE dielov.

Práve táto sada umožní modelárovi bez veľkého úsilia vyriešiť znázornenie všetkých ovládacích prvkov, ktoré sú navyše na maľovanie dosť ťažko dostupné po bokoch vane kokpitu. Samozrejme, aj prístrojová doska po vyšperkovaní PE dielom vyzerá presvedčivejšie.

Pre zostavenie kokpitu  som použil výhradne diely kokpitu, ktoré sú v kite a leptanú sadu RV001. Teda okrem plynovej páky, tú som dorobil z plastovej tyčinky. Samozrejme, každý ešte môže doplniť ďalšie detaily podľa svojho uváženia, ale ja som chcel skúsiť, ako bude vyzeráť výsledok po použití výhradne dielov z kitu a testovanej sady. 

Teda úvodná situácia je znázornená tu. Pred vlepovaním som nastriekal vaňu kokpitu, prístrojovú dosku, knipel a sedačku. Následne som na sedačke vymaľoval detaily, hlavne pútacie pásy. Na záver som urobil mierny wash vane kokpitu a sedačky:

Pred samotnou aplikáciou PE dielov je dôležité urobiť niekoľko malých úprav rezinov. Treba opatrne (pomocou žiletky) odstrániť prednú časť zamierovača, kruhovú clonu obrazovky radára a plynovú páku na ľavej strane vane. Tieto úpravy palubnej dosky som rozfotil, ale verím, že výsledný návod k leptu bude na to upozorňovať.

Tu je výsledok kombinácie rezinového kokpitu z krabičky a farebného leptu, plus dorobená plynová páka. Nič viac, nič menej:

A ešte tri diely určené na obohatenie prekrytu kabíny. Zatiaľ len takto, ilustračne, aby som predviadol všetky diely leptu:

Počas mojej stavby dvoch MiG-21SMT som použil podobný postup, teda kombináciu originál rezinového kokpitu s farebnými leptami. Tie však boli navrhnuté pre kit od KP, teda musel som diely na prístrojovku a bočné panely rozmerovo prispôosobovať. Pripravovaný lept je špeciálne navrhnutý pre kit RV a môžem s radosťou skonštatovať, že jeho dizajner odviedol perfektnú prácu! Šperkovanie kokpitu bola radostná práca :) Verím, že sa čoskoro objaví na trhu za rozumný peniaz a prípadne aj ako súčasťou niektorých šeciálnych edícii kitov MiG-21 od R.V.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára